Урок розвитку зв’язного мовлення у 11 класі
Тема: Аналіз письмової роботи
Мета:
Повторити правила на допущені учнями найбільш типові помилки.
Розвиток навичок застосування правил на практиці
Розвиток старанності
Тип: Аналіз письмової роботи
Обладнання: Зошити для робіт і для контрольних робіт з української мови, зошити для опорних
конспектів, записи на дошці, перфокарти.
Хід уроку
1.Організаційний момент .
2 .Оголошення теми ,мети ,завдань уроку.
3.Опрацювання теми.
1.Оголошення оцінок. Визначення кращих робіт –
Манойло Олексій ,Куленко Марина ,Цопікова Вікторія , Темченко Інна ,Коваль
Олесій .Покращення в роботі Сєрова Стаса
2.Структурні помилки ;
-обсяг написаного;
-
неправильність висновків
(Темченко)
3.Мовленнєві помилки:
---тавтологія
(невиправдане повторення одного і того ж слова ) : Валах Я , Цопікова В. , Коваль О.
- недоречність (
Данісенко А .)
-
незнання лексичного значення
слова - Валах Я. :,,Ці звичаї були
закладені нашими нащадками ,,
Куленко Ю.
:,,…національні і народні свята …,,
-русизми
перевіряємо слова за російсько-українським словником :
віноситися --ставитися
живительный
бальзам –живущий , живлющий бальзам
додержуються –дотримуються
празник –свято (Ісінгалієв ,Алієв , Коваль )
,,Це являлося знаком поваги…,, (Айрапетян )
4. Переноси слів з рядка в рядок :
ні – хто , на – приклад , ви – гляд , по –
гляд (Валах ,Цопікова ,Алієв )
5 Пунктуаційні
правила :
-
однорідні члени речення (Сєров
, Сич )
Кожна нація ,кожен народ має свої звичаі.
-
вставні слова (Алієв ,Цопікова )
1) Наприклад ,у нас святкують Новий рік в середині січня. 2) Усі ці рухи ,дії
та слова , на перший погляд , не мають ніякого значення.
-
тире між підметом і присудком
(Валах , Коваль)
2) Кутя – символ урожаю. 2) Введення – один з найбільших релігійних свят 3) Ми
, українці ,- нація дуже давня. 4) Усе це – наша культура.
-
дієприслівниковий зворот
(Цопікрва ,Манойло )
3) Зберігаючи ці традиції , ми зберігаємо пам’ять про своїх дідів і
прадідів.2) Та пара ,яка перестрибне , не розриваючи рук , буде разом назавжди.
-складне речення : (
Валах , Даніленко , Нещадим , Сич , Коломєйцев)
4) В ніч з 6 на 7 січня не можна , щоб висіла випрана білизна . 2) Звичаї –
неписані закони , якими народ користується у повсякденному житті.
2. Робота з перфокартами
Завдання :пояснити
правила вживання поставлених розділових знаків
1 варіант
Вивчення рідної мови –
то велика справа. Найвищі досягнення людської думки, найглибші знання і
найпалкіші почуття залишаються невідомими для людей, якщо вони не будуть ясно
оформлені в словах .
2 варіант
1) На галявину вискакує з гущини сарна і зупиняється , витяга цікаву мордочку
і слуха. 2) Лийся , пісне , лийся , пісне , від Байкалу до Полісся. 3) В ясну
далечінь злетів жайворонок ,видзвонюючи славу весні.4) Місяць уже уклався
спати , а журавлі на своїх крилах несли
весну землі 5) Здається , старий Дніпро широко розкинув поли своєї зеленої
киреї.
4. Підсумки уроку
5. Домашнє завдання
Записати 3
складних речення, замалювавши схеми, закріпити повторені правила.
Коментарі
Дописати коментар